
Vanaf het seizoen 2019/2020 maakt Overbos gebruik van Arbitrage Online om sneller en nog meer accuraat scheidsrechters en vrijwilligers taken te plannen.
Eén van de grote voordelen van Arbitrage online is dat de planning geautomatiseerd wordt en we afstappen van het werken met diverse Excel lijsten en daarmee veel handmatig werk gaat verdwijnen. Daarnaast kan met deze software heel doelgericht alleen mensen geïnformeerd worden voor wie een vrijwilligerstaak van belang is.
We onderkennen twee soorten taken/planningen:
Teamtaken: we beginnen voor nu met het plannen van de kantine – en de wedstrijdsecretariaat diensten. In Arbitrage Online worden deze taken aan een team toegekend:
- Alle teamleden en/of ouders krijgen een mail met hierin dat een teamtaak aanwezig is;
- Iedereen binnen het team kan zichzelf inplannen op de teamtaak;
- Per taak word bepaald wat de uiterste datum is dat planning rond moet zijn;
- Mocht de taak niet volledig zijn ingevuld dan krijgt de coach een bericht zodat hij/zij acties kan gaan uitzetten om de planning rond te krijgen.
Scheidsrechters planning
- De scheidsrechters die tot de Overbos vaste scheidsrechterspoule horen krijgen hun eigen login in Arbitrage Online;
- 2 weken van te voren komen de wedstrijden beschikbaar;
- Op basis van hun kwalificaties ziet een scheidsrechter alle beschikbare wedstrijden die hij/zij kan fluiten;
- De scheidsrechter geeft zelf aan welke wedstrijd(en) hij/zij voor zijn/haar rekening neemt;
- De planner hoeft dan iedere week alleen nog te kijken welke wedstrijden nog geen scheidsrechter hebben en of er in de poule nog scheidsrechters beschikbaar zijn.
Hiermee wordt het plannen geautomatiseerd, levert dit voor de coördinatoren minder werk op en als belangrijkste hebben de vrijwilligers/ scheidsrechters veel meer in eigen hand wanneer ze wat voor Overbos kunnen en willen doen.